Jane Austen: A klastrom titka

Bár még csak ismerkedem az írónő műveivel (ezzel együtt minösszesen két regényét olvastam), a kötet címe már régóta felkeltette kíváncsiságomat, s ha rajtam múlott volna, biztosan ezzel indítom Jane Austinnal való ismeretségemet.
A viszonylag nagy előzetes érdeklődéssel szemben azonban be kell, hogy valljam: ez a regénye kevésbé tetszett, mint A mansfieldi park. A vicces pedig az egészben az, hogy éppen az okozott kissé csalódást, ami tulajdonképpen részben a mű lényegét képezi: a gótikus regény kiparodizálása. (Ahogy Catherine csak keresi és keresi a klastrom rejtette titkokat, ám ahelyett, hogy bármilyen hátborzongató rejtélyre bukanna, mindig valamiféle zavarbaejtő és szórakoztató szituációba kerül). A baj csak az, hogy én szurkoltam érte, és számítottam rá, hogy végül valóban fény derül valami nagy titokra (mint a Jane Eyre-ben pl.), de nem. Azaz hogy igen. Hisz végül csak kiderül, Catherine miért is veszíti el, egyik napról a másikra az őt vendégül látó család bizalmát, s miért küldik olyan hirtelen haza. Ám ez a titok
túl közel áll a realitásokhoz. :)

Valójában kétség nem fér Austen nagyságához, s igazság szerint én is csak akadékoskodom, amiért látszólag sosem tesz a kedvemre az írónő. De már azon is elgondolkodtam, hogy talán pont így van ez jól. Ha nem lenne rám hatással, valószínűleg nem bosszankodnék rajta ennyit.

  • Értékelés: 7/10 (Nem merem jobbra értékelni. Azt hiszem, várom az "igazit" Jane Austentól, s a lelkem mélyén tudom, hogy hamarosan az is megérkezik.) :)

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jó az új dizájn :-)
Én is pont így éreztem a Klastrom titkával kapcsolatban.

lulin írta...

Köszönöm, igyekeztem, így sikerült. :)

Ezek szerint nem csak engem sikerült "felbosszantania" ezzel Austen kisasszonynak. Megnyugtató. Az Értelem és érzelem a soron következő... Kíváncsi vagyok, hogy tetszik majd.

Mademoiselle írta...

Az is, jó, de nekem például a Meggyőző érvek az abszolút kedvencem. Szerintem még a Büszkeség és balítéletet is toronymagasan felülmúlja. Lehet, hogy az lesz a tökéletes Austen regény, amit keresel.

lulin írta...

A Meggyőző érvek még beszerzés alatt, de feltétlen el fogom olvasni.

Névtelen írta...

Szia!
Én olvastam a Büszkeség és Balítéletet és a Meggyőző érveket is. Mind a kettő sokkal-sokkal jobb, mint a Klastrom titka. Nem is tudom, mi a jobb... egy gyengébb regénnyel kezdeni, és aztán olvasni a jókat, vagy pedig a több jó után beleszaladni egy gyengébbe...
Mindenesetre jó szórakozást hozzá! :D

lulin írta...

A büszkeség és balítéletet a végére tartogatom. Láttam a filmet, így annyira nem bojgat a történet. (Azt hiszem, szerencsésebb lett volna előbb olvasni, és csak aztán megnézni.)

Névtelen írta...

Attól függ, hogy melyik filmet láttad, a mozit, vagy a BBC feldolgozást. Ha a mozit, akkor érdemes elolvasni, mert sokkal jobb a könyv... ha a BBC feldolgozást, akkor sok újdonságot nem fogsz találni benne. :-)
Niki (alias előző névtelen)

lulin írta...

A mozit láttam.