Peter S. Beagle: Az utolsó egyszarvú

Véletlenül akadtam erre a könyvre, szinte érintetlenül pihent az öcsém polcán. Ha nem tévedek, ajándékba kaphatta valakitől, de mivel - ne kérdezzétek miért - ő szinte kizárólag Forgotten Realms könyveket búj, azóta se olvasta el. Gondoltam, majd én. :)

A könyv hátlapján a következő ajánlások olvashatók:

"Ez a mű örök életű, mert a fantázia szépséges ereje is örök életű." /Nem York Times/

"Beagle-t joggal hasonlították Lewis Carrollhoz és J.R.R. Tolkienhez, de becsülettel és büszkén megáll egyedül is a lábán." /The Saturday Review/

"A modern fantasy irodalom top tízes listáján Beagle regényének ott kell lennie." /A Fantasy Irodalom Klasszikusai/

Zöldfülű fantasy-olvasóként nem tudom, egyetérthetek-e, de annyi bizonyos, hogy engem teljesen lenyűgözött. Olvasása közben szinte láttam magam előtt minden egyes jelenetet, sőt, úgy éreztem, mint ha magam is belecsöppentem volna ebbe a bájos, izgalmakkal és kalandokkal teli tündérmesébe. Nem hittem volna, hogy ennyi idősen is ekkkora élményt nyújthat egy ilyesféle történet. És mégis. Sőt, egyetértek azzal a megállapítással, amit Komáromi Gabriella is megemlít a könyv utószavában, miszerint ez egy olyan regény, amelyet senki sem sajátíthat ki, sem gyermek, sem felnőtt.

A történet főhőse az egyszarvú, ki egy napon véletlenül megtudja, hogy ő maradt utolsónak a világon. Nem akar hinni a szóbeszédnek, így vándorútra indul, hogy megtalálja társait. Útja során barátokra lel egy varázsló és egy különös asszony személyében, akik végül vele tartanak, hogy segítsenek küldetésében, és egyben saját sorsukat is beteljesítsék.

A regényt egyébként 1968-ban írta Beagle. Azóta csak angol nyelven több, mint harminc kiadást megért, 1982-ben pedig animációs film is készült belőle. Nálunk csak 2005 táján jelent meg előszőr magyarul. Azóta az író több regénye és novelláskötete is kapható a Delta Vision Kiadó jóvoltából. (Már meg is rendeltem az egyiket.)

6 megjegyzés:

crowe, the half-blog prince írta...

Kíváncsi vagyok, mit szólsz majd a többihez! Nálam a ma élő úgymond fantasztikus szerzők közül a Szentháromság egyike (a többiek: Bradbury, és "fiuk", Gaiman :)).

lulin írta...

Az utolsó egyszarvú után eléggé bizakodó vagyok Beaglevel kapcsolatban, és elég jó kritikákat olvastam a többi regényéről is, úgyhogy nagyon remélem, hogy nem fogok csalódni. :)

Tara Nima írta...

én a Tamsinnal kezdtem, és nem bántam meg. Beaglet nem véletlenül méltatják annyira. nem hiszem, hogy a többiben csalódnál egy picit is.:) az gyszervú nekem még hátravan, mert én ezt a lányomnak kezdtem el olvasni, és úgy nem az igazi.

lulin írta...

Én A fogadós éneke című regényét rendeltem meg, elvileg ma érkezik. Már alig várom! :)

Amadea írta...

Nekem még kettő van tőle hátra (mmint azok közül, amik magyarul már megjelentek).
Ezzel most nem tudom, mit akartam mondani, de sztem nem fogsz csalódni egyik művében sem:)

Ui.: szép az új sablonod!:)

lulin írta...

Köszi, untam az előzőt, meg talán ez valamivel egyedibb. :)

Én nemrég olvastam el A fogadós éneke című regényét, hamarosan írok róla. Előljáróban annyit, talán még Az utolsó egyszarvúnál is jobban tetszett. :)