Melissa P.: Minden este 100-szor, kefével

Már jó pár hónappal ezelőtt elolvastam, de valahogy elmaradt a bejegyzés. Talán a kényes témának köszönhetően. Egy 15 éves szicíliai diáklány naplóját tartjuk ugyanis a kezünkben, melyben arról a megközelítőleg két éves időszakról olvashatunk, mely leforgása alatt egy ártatlan kamaszlányból egy valóságos "prostituált" válik. Azt hiszem, tipikusan az a fajta írás, melynek olvasása közben nem a könyv által nyújtott fantasztikus olvasmányélmény, hanem sokkal inkább a kíváncsiság vezérli az embert abban, hogy a végére érjen.

Én nem teljesen erre számítottam. Megdöbbenve vettem tudomásul, hogy ilyen is van. Ha van. Mert tegyük hozzá, itt-ott kissé hamisnak, és hiteltelennek éreztem a leírtakat. Vagy legalábbis remélem, hogy egy 15 éves lánynak a valóságban nem ilyen egyszerű lépten-nyomon pont egy olyan felelőtlen és perverz fickóba botlani, aki fenntartások nélül belemegy egy tinídzserkorú lány erotikus kihívásaiba. A másik problémám azzal volt, ahogyan mindezt papírra vetette Melissa. Számomra kissé mesterkélt, szavait nehezen tudom azonosítani egy tizenévesével. Aztán persze ki tudja... A mai gyerekek annyira mások, mint mi voltunk.

A napló jellege is furcsa, hisz gyakorlatilag másról nem is olvashatunk benne, csak Melissa szexualitással kapcsolatos élményeiről, érzéseiről. Családról, barátokról, iskoláról szinte semmi. (Létezik, hogy valakit, ennyi idősen csak és kizárólag a szex foglalkoztasson?) És ami tán a legérthetetlenebb számomra, hogy könyörgöm, hogy lehet az, hogy egy 15 éves gyerek oda, és akkor mehet, amikor csak akar, anélkül, hogy a szülei mindebbe beleszólnának, illetve bármit is észrevennének abból, ami a kislányukkal történik?? (Remélem, nem én vagyok túlzottan konzervatív, és nem élek álomvilágban.)

Ha igaz is a történet, ma már bizonyára Melissa szülei is tisztában vannak vele. Legjobb tudomásom szerint ugyanis a könyv előszőr álnévvel jelent meg, aztán persze nem sokáig sikerült titokban tartani a napló írójának kilétét, így ma már mindenki tudhatja, ki is ez a titokzatos szicíliai diáklány. Erre mondják, hogy ciki! :)
  • Értékelés: 5/10
  • A könyv alapján készült film

1 megjegyzés:

Plumeria írta...

Először is: a könyv egy válogatás Melissa naplójából, őt "ismerve" 2 év alatt több száz oldalt írt.
Másodszor: a szavai szerintem teljesen hitelesek. Egy elkeseredett, szeretetre vágyó, naiv tini szavai, aki nem tudja, hogy amit tesz, az minden, csak nem normális.
Harmadszor: nem álnéven jelent meg a könyv, a szerző Melissa P. volt, a sajtó állította, hogy álnév, ezért Melissa úgy döntött, a nyilvánosság elé áll és arcát adja a könyvhöz, tehát egyértelmű, hogy a szülei is tudnak róla...
Azóta is ír, 2. könyvét (L'odore del tuo respiro)még nem fordították le ha jól tudom, én eredeti nyelven olvastam ,a stílus ugyanez, szintén sokat ír a szexről, de lelki problémáiról, zavaros lelki világáról is olvashatunk benne.
Rómában él és jelenleg egy ottani újságba ír cikkeket egy téren üldögélve az ott elhaladó emberekről készült megfigyeléseiről.